Mazda CX-60 se stane unikátem, jelikož jako jedna z mála nabídne dieselový šestiválec o objemu 3,3 litru. Vybrat si můžete dvě specifikace.
Zatímco většina automobilek ustupuje od dieselových motorů, Mazda si uvědomuje, že tento typ pohonu je v Evropě pro řadu zákazníků důležitý. Ti se mohou těšit na nový vznětový šestiválec 3.3 e-Skyactiv D, plánovaný pro model CX-60.
Půjde o alternativu k současnému plug-in hybridu. Zájemci si budou moci vybrat ze dvou výkonových naladění. Slabší 48V mild-hybridní diesel nabídne 200 koní s pohonem zadních kol. Automobilka tvrdí, že na ujetí 100km trasy si vystačí se 4,1 litry paliva. Přitom CO2 vypustí jen 127 g/km. Silnější verze laděná na 254 koní je dodávána výhradně s pohonem všech kol i-Activ. V této specifikaci zrychlí Mazda z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. Průměrná spotřeba činí 4,4 l/100 km s emisemi 137 g/km.
Nový motor bude vynikat hladším a tichým chodem. Díky lehké konstrukci bude vážit zhruba stejně jako jeho vznětový sourozenec o objemu 2.2 litru v modelu CX-5.
Zdroj: autorevue.cz