fbpx
fcb-8-vuz-z-boku-1024x683-1

Test ojeté Mazdy 6 2,5i Revolution

Napadlo vás při výběru ojetého kombi přemýšlet nad Mazdou 6? Ne? To je velká chyba! Je to krásný a pohodlný vůz, v našem případě s velmi živým motorem i nízkou spotřebou. Konkrétně bude řeč o modelu Mazda 6 Wagon Revolution s ikonickou motorizací 2,5i z roku 2017.

Krásná i decentní zároveň

Z mého pohledu je Mazda 6 velice pěkný vůz, který se po designérské stránce opravdu povedl. Pokud hledáte optimální , určitě se zaměřte na společnosti s dlouholetou zkušeností v oboru. I přes několik faceliftů posledních let si Mazda 6 zachovává svůj nezaměnitelný ryze elegantní charakter založený na stále decentně zvolených křivkách. Široký prolis kapoty, výrazně oblé blatníky, jež přecházejí svojí linií na horní hranu předních světlometů, výrazná maska i záď doslova kompatibilní s předkem vozu – na Mazdu 6 je prostě radost se dívat. Navíc boční pohled bez jakýchkoli karosářských extravagancí působí úžasně aerodynamicky a 19palcová kola prakticky v barvě karoserie, to byla na tomto voze ta nejlepší možná volba.

Ano, tohle je rozhodně moc pěkné kombi, které má vizuálně jedinou vadu. Anebo je to snad pozitivum? Není to vůz, za nímž by se lidé ohlíželi. Mazda 6 je prostě elegantně decentní vůz, který, byť si to nezaslouží, takzvaně splyne s davem. Lépe řečeno s ostatními vozy v provozu. Každopádně, i když nejsem fanouškem stříbrných prvků na karoserii, v tomto případě stříbrné lišty kolem oken, masky, v nárazníku i středové linii mezi zadními světly Mazdě velmi sluší. Vlastně ji opticky rozsvěcují.

Vůz na velmi dlouhé cesty

Milým překvapením byl pro mě interiér Mazdy 6 a už první dojmy po usednutí za volant byly přímo vynikající. Konkrétně bych v tomto případě nazval interiér buclatý, prémiový, praktický a také nenásilný. Nic uvnitř vozu na vás „nekřičí“, nic nepřekáží, ani nevrže. Hlavními hráči v materiálech jsou tu kvalitní zajímavě tmavě hnědá kůže, měkčené plasty a pár solidních hliníkových segmentů. Macatá palubka ani středová konzole nemají tendenci vás násilně obepínat, za volantem i na ostatních sedačkách si užíváte spoustu prostoru kolem sebe. 

Tohle je prostě vůz vhodný i na extra dlouhé cesty po Evropě. Dokresluje to také fakt, že Mazda 6 je v interiéru až přebohatě vybavená četnými a především objemnými přihrádkami. Vměstnáte do nich až neskutečnou nálož věcí, které na dlouhé cestě potřebujete mít v blízkém dosahu partner (několik lahví na pití, telefon, peněženku, svačinu a mnoho dalšího).

Opravdu fajnové sedačky

Také kožené sedačky s elektronickým polohováním a dvěma paměťmi v případě řidiče si zaslouží chválu. Jsou až peřinkově pohodlné, a dokonce mají i hodně slušné boční vedení. Na dlouhých trasách vynikající projev. Jen to kapsičkové uložení ok pro iso fix dětské sedačky na zadních sedadlech mě párkrát trochu pozlobilo. Ale toho místa vzadu? To je velká paráda!

Browse the www.bestfakewatches.me and fake watch. View all of our beautiful styles and locate one of our retailers today.

Kožený volant má větší průměr, velmi dobrou celokruhovou ergonomii, nečekaně vysokou citlivost a také s jeho multifunkčními tlačítky jsem spokojený. Pracují přesně, jsou vysoce přehledné a konečně v tomto případě nepůsobí vůbec, ale vůbec lacině. 

Analogy i jednoduchý centrální displej

Kaplička za volantem s dvěma analogovými „budíky“ (rychloměr a otáčkoměr) a kruhovým displejem připomíná řešení celé řady sportovních vozů. A to mám rád. Displej zobrazuje důležité jízdní parametry (spotřeba, ujetá vzdálenost atd.) včetně zobrazení aktivních jízdních asistentů, jako je hlídání jízdního pruhu, povolených rychlostí, vzdálenosti od vozu před vámi atd. Vše je maximálně přehledné a také zmínění asistenti fungují nekompromisně spolehlivě. 

Druhý řekněme centrální displej už tolik chválit nemohu. Na můj vkus je poměrně malý a také jeho grafika trochu vývojově zaspala. Ale přehledný rozhodně je a pomocí „joysticku“ v oblasti řadiče automatu se s ním pracuje jednoduše a přesně. Chce to jen chvilku cviku. 

Head-up a Bose součástí výbavy

Náš model Mazdy 6 má stupeň výbavy s názvem Revolution (je to řekněme střední až vyšší level) a nabízí také head-up-displej, který funguje na bázi výsuvného „projektoru“. Zobrazení má opět jednodušší grafiku, ale i tak je to velmi cenný a přehledný pomocník, jenž vás rozhodně nenechá ztrácet pozornost z vozovky. A samozřejmě zobrazuje přesně to, co za jízdy skutečně potřebujete sledovat (směrovka navigace, momentální rychlost, povolená rychlost, jízdní asistenti apod.).

Audio systém Bose hraje ve voze výborně a čistě a perfektně ladí s celkovou prémiovostí interiéru. Hudbu si v této Mazdě 6 výborně užijete i ve vysokých rychlostech, protože, jak jsem si opakovaně prověřil na dálnici, interiér je moc dobře odhlučněný

Tolik pohodlný podvozek

A teď se pojďme vrhnout na jízdní vlastnosti naší Mazdy, protože to je dle mého soudu velmi příjemná kapitola. Řízení vozu je velmi citlivé a také přesné, jen je potřeba počítat s tím, že v ostřejších zatáčkách má „zadek“ tohoto vozu tendenci trochu ulítávat do stran. Ale to jsem u takto dlouhé předokolky po pravdě očekával. Podvozek je extrémně pohodlný až měkký, takže pro toho, kdo preferuje opravdu komfortní auto, je právě Mazda 6 značka ideál. Brzdový pedál patří mezi tužší a samotné brzdy pracují velice efektivně.  

Pořádně živý benzíňák

Benzínový dvou a půl litr má příjemně výrazný projev s vyšší zvukovou kulisou, které jsem po testování několika předchozích dieselů naslouchal s velkou radostí. Motor je živý, dostatečně dynamický a v režimu Sport (vůz má volitelný pouze tento jediný režim tlačítkem u řadiče převodovky, jinak je automaticky v řekněme normálním režimu) si můžete sáhnout na solidní zrychlení 7,8 vteřiny. 

Rozdíl mezi normálním režimem a režimem Sport je v případě této Mazdy doslova gigantický a poznáte ho po navolení kromě tuhosti volantu a trochu i podvozku především v rychlosti odezvy zrychlení na sešlápnutí plynového pedálu. V normálním režimu je reakce na plyn celkem pomalá, ale po navolení Sportu se vozidlo rozjíždí prakticky okamžitě. Jen s takovým trochu nečekaným nadechnutím se před samotnou akcelerací. 

Převodovka, kterou baví otáčky

Automatická 6stupňová převodovka má tendenci pouštět motor poměrně hodně do otáček, díky čemuž je ale vůz pěkně živý a na kombi doslova zábavný. Obecně pracuje převodovka velmi dobře, žádné kopance z řazení jednotlivých rychlostních stupňů v této Mazdě nečekejte. Abych nezapomněl, vozidlo je vybavené pádly pod volantem, takže pokud byste si chtěli manuálně řadit, nebo převodovce pomoci podřazením při předjíždění (ačkoli právě v tomto případě si nemyslím, že je to vůbec třeba), tu možnost máte. 

Celkově jede vůz výborně. Jízda i řízení nejsou nuda a i přes měkkost podvozku máte solidní kontakt s vozovkou, kterému napomáhají i vhodně zvolená kola. 

Výborná spotřeba, bohatá výbava

Zábavná je spotřeba Mazdy 6. Tomuto benzíňáku jsem naměřil při dlouhodobém testování 8,2 litru, ale při jízdě po okreskách jsem s ním byl schopen jet i se spotřebou pod 6 litrů. A to vůbec není špatná hodnota na to, že se jedná o dost slušně živý dvou a půl litr. 

Jinak, Mazda 6 2,5i je vybavená Start Stop systémem, který je naštěstí snadno vypínatelný. Startování i otevírání dveří je bezkontaktní. Led světlomety mají za tmy skvělé vykreslení, ani jsem nečekal, že budou svítit tak dobře. Ale co je doslova fenomenální, je výrazně velký formát vnitřního i vnějších zrcátek. Už dlouho jsem u žádného vozu neměl pocit tak kvalitního přehledu o dění vedle něj a za ním. Úplná paráda. Boční zrcátka vás navíc promptně upozorňují na předjíždějící vozy. Vůz je navíc vybavený také parkovací kamerou, takže tím u mě nasbíral další kladné body v orientaci za zádí. 

Průměrný zavazadlový prostor

A co vlastně ten zavazadlový prostor, ptáte se? Jasně, je to kombík, takže informace o velikosti „kufru“ je pochopitelně zásadní. Pak je třeba si na rovinu říci, že 522 litrů pro zavazadla (respektive 1 664 litrů při sklopených sedačkách) není žádný objemový rekord partner. Například Škoda Superb Scout nabízí až o 140 litrů více. Ale kdo z vás a především jak často využije opravdu gigantický „kufr“? Tenhle objemový průměr zavazadelníku bych Mazdě za její ostatní kvality odpustil.

Celkově vynikající

Celkově mám z testování Mazdy 6 2,5i v kombi provedení velmi dobrý dojem. Je to komfortní, pěkný až prémiový vůz s výbornými jízdními vlastnostmi, dostatečným výkonem a také výbornou spotřebou. Až si budu chtít pořídit další kombík do rodiny, určitě budu uvažovat právě o Mazdě. Dokáže vás bavit motorem i hýčkat podvozkem, výbavou a zpracováním.

zdroj: autozive.cz