2

Teplota oleje. Jak dlouho trvá, než se motor zahřeje?

Spousta řidičů často nedbá na správnou teplotu oleje. Ale většina vozů však tento ukazatel nemá. Kdy se tedy olej zahřeje na správnou teplotu?

Teplotu motoru neukazuje ani tak ukazatel teploty chladicí kapaliny, jako spíše ukazatel teploty oleje. V praxi to znamená, že jakmile kapalina dosáhne požadované teploty 90 ⁰C, může mít olej v té době teplotu kolem 50 ⁰C, jak píše server Motor Trend.

Ačkoli se předpokládá, že optimální teplota oleje je přibližně 80-85 ⁰C, snímač měřící tento parametr je umístěn na nejchladnějším místě, tj. v olejové vaně.

Pokud teplota kapaliny dosáhla 90 ⁰C, lze předpokládat, že je jednotka připravena k plnému výkonu. Odborníci tvrdí, že i když olej nedosáhne doporučené teploty 90 ⁰C, bude motor chránit. Moderní motory jsou dobře připraveny na provoz za studena.

Co když nedosáhne správné teploty?

Pokud olej nedosáhne teploty 85-100 ⁰C, voda, palivo se neodpařují a olej rychleji ztrácí své ochranné vlastnosti. Hnací jednotka potřebuje alespoň několik minut a ujetí vzdálenosti přibližně 10 km nebo o něco více v závislosti na stavu vozovky, aby se zahřála na teplotu, která ochrání olej před předčasným stárnutím.

Uhlíkové usazeniny vznikající při spalování oleje způsobují postupnou destrukci hlavy válců, tj. ventilů, vodítek a těsnění. Pokud je motor trvale vystaven nízkému tlaku oleje, může dojít k typickým problémům spojeným s vysokou teplotou oleje, tj. přehřátí motoru, odření ložisek, stěn válců nebo ucpání pístních kroužků. Příliš mnoho oleje v motoru může poškodit katalyzátor a lambda sondu.

Zdroj: motorguru.cz

POZOR!

Otevírací doba servisu se změnila na 7:00 – 16:00

Autolaros Speed Ostrava logo 33 let
Autolaros Speed Ostrava
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.