fbpx
getthumbnail-1-1024x664

Nová Mazda CX-60 přiváží nové slibované technologie: Plug-in hybrid, zadokolku a šestiválce!

Dlouhou dobu se o tom spekulovalo a teď je to konečně tady! V dnešních časech, kdy většina automobilek nastupuje na čistě elektrickou vlnu, japonská Mazda představuje nové SUV CX-60, které sice je prvním plug-in hybridem značky, ale zároveň s sebou přiváží nové šestiválce (benzinový i naftový) a zcela novou platformu umožňující pohon zadních kol.

Mazda intenzivně pracuje na nových technologiích a v posledních měsících do světa unikají zajímavé technické nákresy pro patentové úřady odhalující slibnou budoucnost japonské značky. V Hirošimě se rozhodli, že se stanou další prémiovkou ze země vycházejícího slunce a v dnešních dnech představují hned několik významných novinek – první plug-in hybridní model spolu s očekávanými řadovými šestiválci a novou platformou s pohonem zadních nebo všech kol.

Až idealisticky znějící vize o budoucnosti Mazdy se tedy stávají skutečností a prvním modelem spojujícím plug-in hybridní technologii s novou architekturou a novými šestiválci je SUV jménem CX-60. To sice vypadá, jakože vychází z již dlouho existujícího populárního modelu CX-5, ale jak už zaznělo, je zcela novou hříčkou inženýrů Mazdy. A v dnešní době, kdy se většina světových automobilek uchyluje k elektrickým pohonům, se do toho Japonci rozhodli vlétnout doslova naplno. Už v minulosti Mazda lákala, že uvede elektrifikovaný vůz s více než třemi stovkami koní a svůj slib naplnila.

Hlavní motorizací pro novou Mazdu CX-60 je plug-in hybrid kombinující atmosférický 2,5litrový čtyřválec e-SkyActiv G s elektromotorem a 17,8 kWh lithium-iontovým akumulátorem. Nabíjecí hybrid se spalovacím motorem o 192 koních (141 kW) a 261 Nm a elektromotorem o 135 koních (100 kW) a 250 Nm vyvine reálnou systémovou sílu 327 koní (241 kW) a 500 Nm. Díky tomu je CX-60 do zásuvky nejsilnější silniční Mazdou všech dob, zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Čistě na elektřinu pak ujede až 63 kilometrů a normálním AC nabíjením se baterie nabije do plna za čtyři hodiny.

Zatím ale neodcházejte, protože to nejlepší teprve přichází – nová Mazda CX-60 přijede na trh hned se dvěma šestiválci! Prvním je zážehový třílitrový šestiválec e-SkyActiv X s 48voltovým mild-hybridním systémem, druhým pak 3,3litrový turbodiesel SkyActiv D, taktéž s 48voltovým mild-hybridem.

Detailní informace o šestiválcích zatím Mazda bohužel nezveřejnila, ale všechny tři motorizace CX-60 spojí s nově vyvinutým osmistupňovým planetovým automatem, ukrývajícím motor-generátor mild-hybridních motorizací, s vícelamelovou spojkou nahrazující tradiční hydrodynamický měnič. Se šestiválci je nová Mazda CX-60 standardně nabízena s pohonem zadních kol, přičemž jinak příplatková stálá čtyřkolka i-Activ AWD je jediným dostupným hnacím ústrojím plug-in hybridní varianty.

Mazda u nové platformy Large Product Group s podélně uloženými motory, umožňující pohon zadních nebo všech kol, navíc investovala spoustu času do naladění podvozku s dvojitou lichoběžníkovou nápravou vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Novinka tak nabídne příjemnou ovladatelnost, kterou zlepšuje i elektronický pomocníček Kinematic Posture Control (KPC), stabilizující SUV při velkých přetíženích v zatáčkách přibrzděním vnitřního zadního kola, aby se zmírnilo naklánění.

Zní to naprosto senzačně, co myslíte? Přidejte k tomu nádhernou designovou filozofii značky „Kodo – Soul of Motion“ s prémiově vypadajícím interiérem, a právě si čtete o jednom z nejpřitažlivějších SUV posledních měsíců. V interiéru Mazda CX-60 ukrývá nejmodernější výbavu s TFT-LCD digitálním přístrojovým štítem, 12,3palcovovou obrazovkou infotainmentu, velkým head-up displejem a technologií personalizace rozpoznávající řidiče podle očí a automaticky nastavující pozici za volantem, zrcátka a prvky výbavy.

V Česku se nová Mazda CX-60 bude prodávat ve výbavách Prime-Line, Exclusive-Line, Homura a Takumi, přičemž oficiální ceník startuje od 1 293 690 Kč. Základní barvou je tradičně bílá, a přestože cena všech ostatních příplatkových odstínů není v Česku zatím zveřejněna, naši sousedé v Německu si připlatí přibližně 24 tisíc Kč.

Zdroj: garaz.cz, autorevue.cz