fbpx
hyundai-i20-n-8-1024x682

Ostré hyundaie i20 N a i30 N mají české ceny

Po řadách postupných odhalování a premiér jsme se konečně dočkali českých cen ostrých modelů Hyundai s přízviskem N. Nadupané předokolky i20 a i30 už svoji oficiální hodnotu znají, nicméně u svěží sportovní Kony jsme museli odborně odhadovat. Takže se mrkněte, jestli vám náhodou některý z jihokorejských sprinterů nepřijde k chuti.

Vstupenka do světa N začíná modelem i20 za 599 990 Kč. V jeho útrobách pracuje foukaná šestnáctistovka vyšperkovaná na 204 koní, přičemž o řazení se stará šestirychlostní manuál. Základní verze by vás však neměla úplně zajímat, protože výbava N Premium za 679 990 Kč zahrnuje mimo užitečných fíčur typu navigace, široká obrazovka multimédií, výhřev sedadel aj. také mechanický diferenciál s omezenou svorností. No a to je docela dost pádný argument, proč vyndat z portmonky o několik desítek Palackých navíc.

Tradiční nošovická i30 N (och ano, tento závodník se vyrábí v Česku) se dle karoserie dělí na hatchback a liftback (obchodně zvaný Fastback). Hatch vyjde na 699 990 Kč a zahrnuje přeplňovaný 250koňový dvoulitr spárovaný s šestirychlostním manuálem. Tato varianta však bude zcela jistě tvořit minoritní prodeje, protože daleko zajímavější specifikace N Performance vyjde na 769 990 Kč.

Nejen že si polepšíte o 30 koní, ale navíc dostanete například lepší brzdy, variabilní výfukový ventil, elektronicky řízen diferenciál s omezenou svorností, kované devatenáctky a výztuhu v kufru. Výbavu si lze navíc vylepšit jedním ze dvou paketů (každý za 30 000 Kč), které nahradí základní typ sedadel i jejich čalounění.

Vrcholovým provedením je poté nahrazení šestirychlostního manuálu dvouspojkovým osmirychlostním automatem s pokročilými jezdeckými režimy. Pravda, základní cifra 819 990 Kč není úplně nízká, ale za tu legraci patrně bude stát. Vždyť se všemi „enky“ si vyhrál sám velký Albert Biermann, a to je prosím kapacita ve svém oboru.

Pokud preferujete namísto hatchbacku raději liftback (Fastback), přidejte si ke každé základní sumě ještě 20 000 Kč navrch. Připomínáme však, že z nabídky dosud nezmizel řidičsky nejvymazlenější předfaceliftový Hyundai i30 N Project C, který je k mání za 999 990 Kč.

A co čerstvě představená Kona N? Tady zatím můžeme jen odhadovat, nicméně vzhledem ke sdílené technice s i30 N jsme si téměř jisti, že základní prodejní cena nepřesáhne milion korun. Na základě finančních rozdílů mezi klasickými variantami i30 a dynamickými i30 N tipujeme, že se u SUV Kona N dostaneme někam mezi 799 990 Kč až 899 990 Kč, ačkoli s touto sumou mohou ještě zahýbat případné bonusy (prémie) aplikované importem. Ke každému vozu, a to je celkem příjemné, dává Hyundai sadu zimních pneumatik zdarma a pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů.

Zdroj: Garaz.cz