fbpx
hyundai-bayon-studio-muenchen-nov-vp-13

Podrobnosti o novém Hyundai Bayon.

Přivítejte sice malý, ovšem v rámci cílení na soukromé osoby nejnadějnější SUV model značky. Stylový měšťan Bayon totiž kromě ostrého vzhledu vsadil na praktický interiér převzatý z kompaktní i20 a na čtyřválcový motor v základu. A to je prosím píseň, na kterou slyší i obyčejní pracující lidé.

Odkud že pochází ono zvláštní jméno? Výrobce se tentokrát inspiroval dovolenkovou destinací Bayonne, metropolí francouzské části území Baskicka, ležící v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie.

Osobitost SUV demonstrují atraktivní proporce i výrazné grafické prvky, reflektující aktuální designový jazyk značky. Ostatně podívejte se na nový Tucson nebo sesterský model i20, mnohé jejich rysy má Bayon prakticky převzaté. Charakter vozu tvoří především široká maska a dělené čelní lampy, tolik typické pro současnou modernu.

Bezpečnost především

Rovněž hranatě tvarované boky, ikonická (až 17palcová) kola nebo nevšední koncové sloupky udělají svoje. Zadní vertikální diodové světlomety spojuje horizontální linie. Barvičkáři vybírají z devíti odstínů včetně zelené novinky, přičemž některá provedení lze kombinovat také s černou střechou. V součtu se pak bavíme o těchto konkrétních lacích: zeleném, černém, bílém, stříbrném, červeném, modrém, šedém, modrozeleném a hnědošedém.

Bezpečnostních prvků SUV nabídne mraky, takže si zde uděláme jen takový stručný výtah, čímž vám ušetříme tři odstavce čtení.

Asistenty

  • pro jízdu v jízdním pruhu
  • pro vedení vozu v jízdních pruzích
  • pro rozpoznávání rychlostních limitů
  • dálkových světel
  • parkovací
  • pro rozpoznávání únavy řidiče
  • pro předcházení kolizím při couvání během parkování

Upozorňování

  • na rozjezd vozidla vpředu
  • na obsazená sedadla vzadu
  • na vozidla v mrtvém úhlu
  • na provoz za vozidlem

Ostatní

  • Aktivní sledování mrtvého úhlu
  • Chytrý tempomat propojený s navigačním systémem
  • Autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů a asistentem pro odbočování na křižovatce

Čtyřválec ve standardu

Vybrané motory se nevyhnuly částečné hybridizaci, přeplňování nebo ubrání jednoho válce. Zkrátka na vrcholku nabídky pracuje 100 nebo 120koňový 48voltový mild-hybridní litr, spárovaný se sedmirychlostním automatem nebo s šestirychlostní manuálem umožňujícím plachtění. Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva a minimalizovanými emisemi. U převodovky iMT jsou k dispozici dvě úrovně setrvačné jízdy: s motorem běžícím na volnoběh, nebo s vypnutým motorem. Motor se znovu spustí, jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu. Jízda pokračuje na stejný převodový stupeň, který byl zařazen před vypnutím motoru.

K dispozici je také 100koňový litrový tříválec bez mild-hybridní technologie, jenže soukromníka bude patrně zajímat základní motor. A tím je, a to nás potěšilo, atmosférická čtyřválcová zážehová dvanáctistovka o výkonu 84 koní, spřažená s tradičním pětirychlostním manuálem.

Pokud však zavítáte do vyšších sfér, konkrétně k motorům 1.0 T-GDi ve spojení s automatickou převodovkou a také k motorům 1.0 T-GDi s 48V technologií a převodovkou 6iMT, můžete využívat funkci vyrovnání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena jen ostrým variantám N.

Důležitá bude rovněž cena, nicméně tu Hyundai zatím tají. Víme však, že to automobilka nepřehání a navíc poskytuje pětiletou záruku, takže odhadujeme, že za rozumně vybavenou káru se základním motorem dáte asi 400 tisíc korun.

zdroj: Garaž.cz