fbpx
2019-mazda-3-hatchback-car

Tři modely Mazdy vybrány mezi nejbezpečnější auta současnosti!

Redaktoři Autosalonu vybrali premianty nárazových testů Euro NCAP. Organizace Euro NCAP je velkou autoritou na poli bezpečnosti automobilů.

Autosalon.tv na základě výsledků těchto bezpečnostních testů sestavil žebříček modelů 2018-2020, ve kterém se najdeme hned tři modely od Mazdy.

Pojďme se společně podívat, jak modely od Mazdy hodnotí Autosalon.tv

Mazda 3 – 2019 – 98 procent


Mazda 3 zdroj: Bořek Šťuk

„Nová generace hatchbacku nižší střední třídy Mazda 3 nesbírá ceny pouze díky svému designu, ale také díky své bezpečnosti.

Dokázala nasbírat plný počet bodů nejen za boční nárazy a hodnocení samočinného brzdění, ale také za čelní náraz na celou šířku, což se dosud žádnému jinému autu v našem přehledu nepovedlo. Na obrázcích jsme našli jedinou žlutou část těla testovacích figurín – nohy řidiče při přesazeném čelním nárazu. To jsou jediné dvojky, jinak jde o jedničkářku.“


Mazda CX-30 – 2019 – 99 procent

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Mazda-CX-30-2019.jpg.
Mazda CX-30 zdroj: Ondřej Běhal

„Zatím žádný automobil nedosáhl v posledních letech v testech Euro NCAP z hlediska ochrany posádky na stoprocentní úspěšnost. Nejblíže k tomu byl kříženec SUV a hatchbacku Mazda CX-30, jemuž chybělo jediné procento.“

„Stejně jako Mazda 3 dokázala získat plný počet bodů při čelním nárazu plnou šířkou auta a drobné desetinky ztratila při nárazu zezadu, kdy se hodnotí bezpečí krční páteře, a při přesazeném čelním nárazu do defromovatelné bariéry.“

Mazda MX-30 – 2020 – 91 procent

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Mazda-mx-30-2020.jpg.
Elektromobil Mazda MX-30 zdroj: Mazda

„Mazda má v našem přehledu nejvyšší počet modelů. V dnešních výsledcích nárazových testů uspěl elektromobil MX-30.“

„Ten si až překvapivě dobře vedl v novém typu nárazu, kdy figuríny utrpěly jen drobné šrámy, které na některých částech těla odpovídaly ohrožení podle dvojky na školní škále. Plný počet bodů nasbírala Mazda MX-30 při bočních nárazech. O ještě lepší výsledek jí připravila nula na kontě za věci, které by měly fungovat po nárazu – například chybějící multikolizní brzdu nebo sofistikovanější systém eCall.“

zdroj: autosalon.tv

Celý článek naleznete zde.