Redaktoři Autosalonu vybrali premianty nárazových testů Euro NCAP. Organizace Euro NCAP je velkou autoritou na poli bezpečnosti automobilů.
Autosalon.tv na základě výsledků těchto bezpečnostních testů sestavil žebříček modelů 2018-2020, ve kterém se najdeme hned tři modely od Mazdy.
Pojďme se společně podívat, jak modely od Mazdy hodnotí Autosalon.tv
Mazda 3 – 2019 – 98 procent
„Nová generace hatchbacku nižší střední třídy Mazda 3 nesbírá ceny pouze díky svému designu, ale také díky své bezpečnosti.“
„Dokázala nasbírat plný počet bodů nejen za boční nárazy a hodnocení samočinného brzdění, ale také za čelní náraz na celou šířku, což se dosud žádnému jinému autu v našem přehledu nepovedlo. Na obrázcích jsme našli jedinou žlutou část těla testovacích figurín – nohy řidiče při přesazeném čelním nárazu. To jsou jediné dvojky, jinak jde o jedničkářku.“
Mazda CX-30 – 2019 – 99 procent
„Zatím žádný automobil nedosáhl v posledních letech v testech Euro NCAP z hlediska ochrany posádky na stoprocentní úspěšnost. Nejblíže k tomu byl kříženec SUV a hatchbacku Mazda CX-30, jemuž chybělo jediné procento.“
„Stejně jako Mazda 3 dokázala získat plný počet bodů při čelním nárazu plnou šířkou auta a drobné desetinky ztratila při nárazu zezadu, kdy se hodnotí bezpečí krční páteře, a při přesazeném čelním nárazu do defromovatelné bariéry.“
Mazda MX-30 – 2020 – 91 procent
„Mazda má v našem přehledu nejvyšší počet modelů. V dnešních výsledcích nárazových testů uspěl elektromobil MX-30.“
„Ten si až překvapivě dobře vedl v novém typu nárazu, kdy figuríny utrpěly jen drobné šrámy, které na některých částech těla odpovídaly ohrožení podle dvojky na školní škále. Plný počet bodů nasbírala Mazda MX-30 při bočních nárazech. O ještě lepší výsledek jí připravila nula na kontě za věci, které by měly fungovat po nárazu – například chybějící multikolizní brzdu nebo sofistikovanější systém eCall.“
zdroj: autosalon.tv