fbpx

Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW)

Je to tedy spíš takový mírně dlouhodobější test, tři měsíce ale budou určitě stačit k tomu, aby se nám nová Mazda 3 dostala pod kůži. Minimálně u mě se jí to docela daří.

Skoro každý test začíná tím, že Mazda je tak trošku úchylná a spoustu věci si dělá po svém. Velmi často také snažení japonské značky kvitujeme a vyzdvihujeme její řidičské schopnosti. A píšeme, jak nás po dlouhé době řízení bavilo.

Na druhé straně bývají mazdy kvůli benzinové atmosférické zatvrzelosti neduživé v pružnosti a třeba šestka je jedním z nejnepraktičtějších kombíků, jaké kdy střední třída potkala.

Absolutní punk je pak dvoulitrový motor 2.0 Skyactiv-X s výkonem 132 kW, který sice spaluje benzin, v některých režimech však funguje podobně jako vznětový motor. Za tento technologický úlet patří Mazdě jistě velké uznání, já se však hned na začátku přiznám, že pro mě je dvoulitr Skyactiv-X zatím spíše zklamáním. Chystáme ale i důkladný test spotřeby, třeba ještě pozměním názor.

Více o Mazdě Skyactiv-X180 čtěte zde