fbpx

Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin.

Argumentem pro nákup elektromobilů, které jsou výrazně dražší než vozy s klasickým, tedy benzinovým nebo naftovým motorem, bývá mnohem nižší cena za ujetý kilometr. To však v reálu v mnoha případech neplatí.

Provozovatelé dobíječek, tedy většinou energetické společnosti, totiž rozlišují mezi tím, zda jste u nich registrováni, nebo ne. Pokud k libovolné veřejné nabíječce přijedete auto dobít, protože dochází baterie, stejně jako u klasických paliv, a nejste u provozovatele nabíječky registrováni, může vás dobití v přepočtu nákladů na jeden kilometr vyjít dráž než u aut na klasická paliva.

Třeba společnost ČEZ, která je s téměř dvěma stovkami dobíjecích stanic jejich největším provozovatelem v republice, nyní neregistrovaným zákazníkům účtuje platbu podle času stráveného nabíjením, a to 7,50 Kč za minutu u stanic s rychlým dobíjením. Již brzy se ale podmínky zlepší, neboť tito zákazníci budou platit nikoli podle minut, ale nabitých kWh. Neregistrovaný zákazník potom zaplatí za jednu kWh 9,50 Kč.

Více na novinky.cz