Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin.

Argumentem pro nákup elektromobilů, které jsou výrazně dražší než vozy s klasickým, tedy benzinovým nebo naftovým motorem, bývá mnohem nižší cena za ujetý kilometr. To však v reálu v mnoha případech neplatí.

Provozovatelé dobíječek, tedy většinou energetické společnosti, totiž rozlišují mezi tím, zda jste u nich registrováni, nebo ne. Pokud k libovolné veřejné nabíječce přijedete auto dobít, protože dochází baterie, stejně jako u klasických paliv, a nejste u provozovatele nabíječky registrováni, může vás dobití v přepočtu nákladů na jeden kilometr vyjít dráž než u aut na klasická paliva.

Třeba společnost ČEZ, která je s téměř dvěma stovkami dobíjecích stanic jejich největším provozovatelem v republice, nyní neregistrovaným zákazníkům účtuje platbu podle času stráveného nabíjením, a to 7,50 Kč za minutu u stanic s rychlým dobíjením. Již brzy se ale podmínky zlepší, neboť tito zákazníci budou platit nikoli podle minut, ale nabitých kWh. Neregistrovaný zákazník potom zaplatí za jednu kWh 9,50 Kč.

Více na novinky.cz

POZOR!

Otevírací doba servisu se změnila na 7:00 – 16:00

Autolaros Speed Ostrava logo 33 let
Autolaros Speed Ostrava
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.